Masaż przy użyciu rollerów zlikwiduje ból mięśni

Wiele osób cierpi na bóle pleców, rąk, nóg, które najczęściej wynikają z wad postawy, będących przyczyną różnych przykurczów mięśni. Wynika to również z przeciążeń fizycznych lub psychicznych. Dobroczynny wpływ na takie dolegliwości mają masaże, szczególnie kręgosłupa, których zadaniem jest pobudzenie mięśni do pracy i przywrócenie ich prawidłowej funkcji, a równocześnie poprawienie krążenia krwi i limfy.

Roller Grid od Apus Sports

Przy masażu kręgosłupa świetnie sprawdzają się rollery do ćwiczeń, czyli piankowe wałki do masażu.

Rollery – korzyści

Bóle mięśniowe zdarzają się bardzo często, gdy przesadza się z ćwiczeniami lub robi się to nieprawidłowo, np. nie zastosuje się odpowiedniej rozgrzewki przed treningiem albo rozciągania tuż po nim. W obu tych przypadkach można wykorzystać rollery, które pomogą:

  • rozluźnić mięśnie po treningu,
  • zlikwidować powstałe w nich bolesne zgrubienia,
  • poprawić ukrwienie,
  • zniwelować stany zapalne,
  • przyspieszyć produkcję kolagenu,
  • ujędrnić skórę.

Rollery doskonale nadają się do codziennego masażu, ale też są świetnym rozwiązaniem w rehabilitacji.

Rollery – rodzaje

W zależności od tego, do jakich ćwiczeń używane są rollery, można podzielić je na wiele rodzajów.

  • Roller z pianki EVA stosowany jest podczas ćwiczeń stabilizacyjnych i koordynacyjnych, a także w celu pobudzania mięśni głębokich.
  • Roller długi służy do ćwiczeń mięśni pleców.
  • Roller krótki zalecany jest po bardzo intensywnym wysiłku do ćwiczeń rozluźniających mięśnie.
  • Roller z heksagonalnymi wypustkami, wykorzystywany jest najczęściej podczas indywidualnych ćwiczeń rozluźniających. Jego budowa pomaga nie tylko pobudzić głębokie partie mięśni, co przyspiesza ich regenerację, ale również pozwala na korzystanie z niego przez osoby o większej wadze.
  • Roller tuba ze wzmocnionym rdzeniem jest również bardzo wytrzymały, równocześnie doskonale wspiera mocniejszy masaż mięśni.

Rollery – sposób użytkowania

Posługując się rollerem do ćwiczeń, trzeba pamiętać o niektórych zasadach postępowania:

  • Po pierwsze nie należy masować stawów i kości.
  • Aby dobrze rozmasować bolący mięsień, trzeba to robić przez około 30 sekund.
  • Masaż wykonuje się od góry do dołu na całej powierzchni mięśnia, powoli i dokładnie, nie zrażając się bólem.
  • Masować można wszystkie mięśnie ciała.

No Comments

Leave a Comment

four + seven =