Druk wielkoformatowy jest przede wszystkim atrakcyjny dla przedsiębiorców. Dzięki niemu można skutecznie wykreować kampanię reklamową, jak również sprawić, by odbiorcy kojarzyli markę w sposób pozytywny. Różnorodne materiały, na jakich może być naniesiony nadruk wysokiej jakości, mogą być eksponowane zarówno w budynku, jak i na zewnątrz. Nic więc dziwnego, że wydruki tego typu nierzadko stanowią istotną część działań reklamowych. Druk na dużym formacie o przejrzystej i czytelnej kolorystyce wywiera niewątpliwy wpływ na świadomość osoby, która się z nim zetknie.
Czym jest wydruk wielkoformatowy?
Wydruk wielkoformatowy nazywany też solwentowym lub lateksowym jest technologią drukowania cyfrowego, którą drukarnie posługują się od stosunkowo niedawna. Wydruk można wykonać na dużym formacie. Druk jest przenoszony na wybrany materiał po wczytaniu danych z pliku produkcyjnego.
Wszystkie kolory drukuje się w tym samym czasie, a druk nanosi się na papier, folię lub na baner. Jeśli chodzi o to, jaką przestrzeń można zadrukować, korzystając z tej technologii, to najczęściej wydruk tego typu można zauważyć na: plakatach, kasetonach, tablicach, samochodach, plandekach, szyldach i banerach.
Jakie są zalety druku wielkoformatowego?
Zalety druku wielkoformatowego są nie do przecenienia i z pewnością w dużej mierze przyczyniają się do tego, że taki wydruk cieszy się powodzeniem. Przede wszystkim druk tego typu jest odporny na czynniki zewnętrzne, takie jak promieniowanie UV, czy niskie temperatury. Wydruki te są również wodoodporne, więc z powodzeniem można je eksponować niezależnie od panujących warunków atmosferycznych.
Druk wielkoformatowy cechuje się również wyjątkową trwałością i można go nanosić praktycznie na dowolny materiał, w tym na PCV, podłoża laminowane, a nawet wylewane. Wysoką jakość wydruku można osiągnąć przy stosunkowo niewielkich kosztach, a profesjonalne drukarnie są w stanie bardzo szybko realizować zamówienia na takie projekty. Nierzadko są one wykonywane w ten sam dzień, w którym drukarnia otrzymuje zamówienie.
Bądź pierwszą osobą, która zostawi swój komentarz