Zalety i wady druku cyfrowego

Druk cyfrowy jest obecnie jedną z najpopularniejszych technik generowana wydruków promocyjnych i reklamowych. Z jakiego powodu ta technika zdobyła tak dużą popularność? Czy ma ona jakieś ograniczenia, które wpływają na to, że jest ona wykorzystywana głównie w produktach reklamowych? I tak właściwie na czym polega technika druku cyfrowego?

Czym jest druk cyfrowy?

Druk cyfrowy jest metodą, która do realizacji nie wymaga wcześniejszego przygotowywania formy drukarskiej, jak ma to miejsce w przypadku innych technik drukowania.

Komplet niezbędnych do wykonania wydruku danych przenoszony jest w postaci cyfrowej z komputera, bezpośrednio na papier. Polega to na naświetleniu elektrostatycznie naładowanego cylindra promieniem lasera, co wywołuje przeniesienie z niego specjalnego proszku na papier, który następnie zostaje utwardzony przy pomocy bardzo wysokiej temperatury.

Zalety druku cyfrowego

Wydruki tego typu charakteryzują się przede wszystkim doskonałą jakością, która znacznie przewyższa drugiego najpopularniejszego na rynku konkurenta, czyli druk offsetowy.

Jakość wydruku nie jest jednak najważniejszą zaletą. Zdecydowanie jest nią wygoda i szybkość realizacji projektów. Dzięki wyłączeniu z procesu produkcji formy drukarskiej i realizowaniu pojedynczego wydruku w prawdziwie ekspresowym tempie, żadna inna technika pod tym względem nie może nawet próbować się równać z drukiem cyfrowym. Jest to zatem doskonałe narzędzie do produkcji materiałów szybko i w bardzo dobrej jakości. Gdzie zatem tkwi haczyk?,

Wady druku cyfrowego

Praktycznie jedyną, ale niezwykle istotną wadą druku cyfrowego jest jego cena. Koszt pojedynczego wydruku jest znacznie wyższy niż w przypadku innych technik drukarskich. Niestety w tym przypadku nie da się tej wady zniwelować poprzez efekt skali i duże projekty, charakteryzujące się wielkimi nakładami, ponieważ są po prostu całkowicie nieopłacalne w przypadku korzystania z techniki druku cyfrowego.

Z tego powodu cieszy się on bardzo dużą popularnością w projektach mało nakładowych, takich jak np. materiały reklamowe, a większe zlecenia dalej wykonywane są np. techniką druku offsetowego.

Bądź pierwszą osobą, która zostawi swój komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

jedenaście − 1 =